Renault Fan Club
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Renault Fan Club

www.RenaultFanClub.Com____________YENİ ADRESİMİZDEYİZ
 
AnasayfaKapıGaleriLatest imagesAramaKayıt OlGiriş yap

 

 TCS nedir ?

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
freelife
Teğmen
Teğmen
freelife



TCS nedir ? Empty
MesajKonu: TCS nedir ?   TCS nedir ? EmptyPerş. 23 Eyl. 2010, 5:48 pm

Otomobil firmalarına göre adı TCS veya ASR olarak farklılık gösterse de işlevi aynıdır: Aracınızın tekerlerinin patinaj yapmasını önlemek. Kısaca “Anti Patinaj Sistemi” olarak bilinen TCS’nin sürüş güvenliğine katkısı büyüktür.
TCS NE DEMEKTİR?

İlk olarak kelime anlamına bakalım. İngilizce’deki “Traction Control System” kelimelerinin baş harflerini (TCS) temsil eder. Türkçe karşılığı ise “Çekiş Kontrol Sistemi” dir.

Yazımızın başında belirttiğimiz ASR ifadesi ise Almanca “Anti Schlupf Regelung” kelimelerinin baş harflerini temsil eder. Bu da Türkçe’ye “Anti Patinaj Sistemi” olarak çevrilebilir.

Bazı otomobil firmalarına göre adı farklılık gösteren “Patinaj Kontrol Sistemi” prensip olarak aynı şekilde çalışırlar.

Şimdi TCS’yi oluşturan parçaları yakından inceleyelim.



TCS‘Yİ OLUŞTURAN PARÇALAR

Öncelikle şunu belirtmekte fayda var: TCS olan bir araçta ABS var demektir. Bunun birinci sebebi TCS sistemi ABS’nin kullanmış olduğu teker hız algılayıcılarını kullanır. İkinci sebebi ise TCS’nin çalışmak için ABS’ye ihtiyaç duymasıdır.

Aşağıdaki şekilde TCS ve ABS parçalarının yerleri gösterilmektedir.




TCS’nin ABS’nin kullandığı teker hız algılayıcılarını kullandığını söylemiştik. TCS bunlar sayesinde çekişin olduğu araç tekerlerinin hangisinin patinaja girdiğini anlayabilir. Bu algılama işleminden sonra ilgili tekerin hızını düşürmek suretiyle patinajı önler.

TCS bütün bunları yapmak için aşağıdaki parçalardan faydalanır:



Teker hız algılayıcıları:
Tekerlerin üzerinde bulunan ve tekerlerin dönüş hızını algılayan parçalardır. Bunlar sayesinde TCS çekişin olduğu tekerlerdeki hızı algılayarak, hangi tekerin patinaja girdiğini belirler.
ABS hidroliği:
Bu parçanın içindeki valfler her bir tekere giden fren basıncı miktarını ayrı ayrı kontrol edebilir.TCS patinaja giren tekerin hızını düşürmek için ABS hidroliğini kullanır ve ilgili tekere fren uygular.
Elektronik kontrol ünitesi (ECU):
TCS’nin kritik durumlarda ne yapması gerektiğine burada karar verilir. TCS aşağıdaki parçaları kullanarak motor gücünü kontrol edebilir ve teker hızını azaltır:
- Yakıt kısma valfi
- Ateşleme tertibatı
- Yakıt enjektörü
- Gaz pedal sensörü




NASIL ÇALIŞIYOR ACABA?

Şimdi de TCS’nin çalışma prensibi nasıldır ona bakalım. TCS’nin devreye girmesi için çekişin olduğu tekerlerden birinin patinaja başlaması lazımdır. TCS bunu teker hız algılayıcıları sayesinde anlar. Bu durumda TCS devreye girerek aşağıdaki durumlardan birini uygulayarak patinaj yapan tekerin hızını azaltır.

Durum 1: TCS, ABS hidroliğini devreye sokarak patinaj yapan tekere fren uygular. Teker patinaj önleninceye kadar frenlenir.

Durum 2: TCS, yakıt kısma valfi, yakıt enjektörü ve ateşleme tertibatına müdahale ederek motor gücünü düşürür ve patinaj yapan tekerlerin hızını azaltır.

Durum 3: TCS durum 1 ve 2 ‘yi aynı anda kullanarak gerekli işlemi yerine getirir.

Gördüğünüz gibi TCS sistemi ABS ile koordineli olarak çalışmaktadır. Bu ikisinin ortak çalışması ESP (Elektronik Stabilite Programı) sistemlerinin geliştirilmesini sağlamıştır. ESP linkine tıklayarak daha ayrıntılı bilgiye ulaşabilirsiniz.

karagozotmotiv.com dan alıntıdır
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
TCS nedir ?
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» ESP nedir ?
» ASR nedir ?
» EBD NEDİR ?
» Modifiye Nedir ?
» Oto Subwoofer Nedir?

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Renault Fan Club :: RFC FORUM :: RENAULT YENİLİKLERİ ve HABERLERİ-
Buraya geçin: